Zadzwoń do nas: +48 530 504 008
Adres email
Hasło

Wycieczka rowerowa do źródła rzeki Pesa

• Wycieczka rowerowa do źródła rzeki Pesa

Fattoria S.Michele (847 m) – Volpaia (617 m)- Dogole (625 m) – Badiaccia a Montemuro (706 m) – Fattoria S.Michele
    Dystans: 14 km
    Wymagany czas: cztery i pół godziny
    Nawierzchnia: głównie naturalna droga gruntowa
    Trudności: nie powinno być żadnych, jeśli chodzi o wysiłek fizyczny, jednak warto być ostrożnym na odcinku Volpaia - Dogole, jest on nieoznaczony, a bliżej Dogole bardziej skomplikowany.
    Wycieczka o średnim poziomie wysiłku fizycznego.
    Rekomendacje i uwagi: kierunkowskazy są stare, a niektóre odcinki drogi nieoznakowane. Warto mieć przy sobie mapę, najlepiej w skali 1:25 000 i używać jej planowania wycieczki.
    Idealna pora roku: wszystkie oprócz okresów deszczowych, ponieważ wtedy drogi robią się bardzo błotniste.
    Jak dotrzeć do góry Monte San Michele: z Greve in Chianti należy jechać w kierunku góry Monte San Michele gładką drogą gruntową, która dociera do posiadłości Melazzano i Caprolo.

Są to okolice wiejskie, oferujące panoramiczne widoki. Pierwszy przystanek jest interesujący, można odwiedzić charakterystyczne średniowieczne pozostałości po plebanii, znajdującej się obok kościoła Santa Maria. Główne wzniesienie w Chianti, Monte San Michele (892 m), znajduje się bardzo blisko i pokryte jest lasem iglastym. Należy jechać tak długo, aż przejedziemy przez drogę, która prowadzi z Lucoleny. Następnie, cały czas jadąc po prawej, dojedziemy do parku natury San Michele oraz do bramy posiadłości o tej samej nazwie.

Po opuszczeniu San Michele, kierujemy się w kierunku południowym, jadąc drogą po zboczu wzgórza, przy ogrodzonych polach. Na pierwszym skrzyżowaniu musimy zjechać z wyznaczonej drogi, trzymając się lewej strony, jadąc prosto w dół. W tym momencie znajdziemy się na ścieżce oznaczonej CAI, z numerami 30 i 32. W okolicach Poggio Sereno mieści się obszar porośnięty imponującym bujnym lasem sosnowym, następnie roślinność zmienia się i mamy na przemian teren porośnięty krzewami oraz teren odkryty.

Na skrzyżowaniu z drogowskazami wskazującymi na Lamole widać znak z numerem 30, należy go zignorować i jechać w kierunku południowym na tym samym poziomie, aż dojedziemy do Poggio Querciabella. Tutaj stromy skrót po lewej umożliwi nam zjechanie na drogę gruntową, prowadzącą z Panzano do Volpaii. Droga ta będzie po chwili widoczna między zbożami.

Po wizycie w zamku i dzięki prośbie o informacje, znajdujemy starą drogę dla mułów, prowadzącą w stronę Badiaccii i zjeżdżamy nią ze wzgórza. Droga ta wiedzie po lewej stronie doliny, aż do momentu, w którym przebiega przez niewielki rów. Po tym odcinku, droga prowadzi pomiędzy gęstymi zagajnikami na wzgórze La Vecchia, następnie dociera do opuszczonych, przygniecionych przez roślinność domostw w Dogole. Ta wiekowa ścieżka, aż do rowu przy domu Lungagna pokryta jest liśćmi i gałęziami, dalej jednak już gładko doprowadzi nas ona do leżącej powyżej wioski o nazwie Badacchia.

Droga zatacza koło, następnie po kilkuset metrach pokrytych asfaltem, kieruje nas na bardzo cichą prowincjonalną drogę, prowadzącą do Lucoleny, a początek ścieżki nr 9 pojawia się po prawej. Dokładnie naprzeciw, ścieżka prowadząca początkowo w górę, kieruje nas w stronę prawego pobocza wzgórza Monte San Michele, wiodąc pomiędzy terenami zalesionymi i makią, a następnie wraca do skrzyżowania przy posiadłości San Michele.